Gece ve Gündüzün Oluşumu: Drama Yoluyla Öğrenme
Eğitimde kalıcı öğrenmenin en etkili yollarından biri, öğrenciyi sürecin aktif bir parçası hâline getirmektir. Bu amaçla gerçekleştirdiğimiz “Gece ve Gündüzün Oluşumu” konulu drama çalışması, öğrencilerin hem bilimsel bir kavramı somutlaştırmalarını hem de yaratıcı ifade becerilerini geliştirmelerini hedefledi.
Drama, öğrencilerin öğrenme sürecine bedensel, duygusal ve zihinsel olarak katılmalarını sağlar. Bu çalışma kapsamında öğrencilerimiz; Dünya, Güneş ve hareket kavramlarını canlandırarak gece ve gündüzün nasıl oluştuğunu birebir deneyimlediler.
Bazı öğrenciler Güneş rolünü üstlenirken, bazıları Dünyayı temsil etti. Dünya’yı canlandıran öğrenciler, kendi etraflarında dönerken, Güneş’ten uzaklaşıp yaklaşma hareketleriyle hangi alanın aydınlık, hangisinin karanlık olduğunu görselleştirdiler. Böylece, Dünya’nın kendi ekseni etrafında dönmesinin gece ve gündüzü oluşturduğu bilgisi sadece soyut bir kavram olmaktan çıkıp yaşanmış bir deneyime dönüştü.
Drama çalışması sırasında öğrenciler:
•Gözlem yapma ve yorumlama becerilerini geliştirdiler.
•Grup içinde iş birliği yapmayı öğrendiler.
•Sorumluluk alma, rol yapma ve kendini ifade etme becerilerini pekiştirdiler.
•Bilimsel bir kavramı kendi bedenlerini kullanarak somutlaştırma fırsatı buldular.
Bu tür etkinliklerle öğrencilerin hem ders içeriğine olan ilgileri artmakta, hem de öğrendikleri bilgileri unutulmaz hâle gelmektedir. Drama yöntemiyle yapılan bu gibi etkinlikler, yalnızca fen bilgisi öğrenimini değil, aynı zamanda öğrencilerin çok yönlü gelişimini desteklemektedir.